수도권 GTX가 국토교통부고시로 공고되었습니다. 사업자 선정되고 실행이 조속하게 진행되면 경기도의 주요 신도시간 연결이 더욱 원할하게 되어 수도권인구 분산이 더욱 수월하게 되지 않을까 합니다.
관련고시는 국토교통부 공지사항에서 확인가능합니다.
★국토교통부고시제2017-953호(수도권광역급행철도_A노선_민간투자대상사업_지정_및_시설사업기본계획).hwp
수도권광역급행철도_A노선_민간투자시설사업기본계획_본문(2017.12.29).hwp
◉국토교통부고시제2017-953호
수도권광역급행철도 A노선 민간투자대상사업 지정 및 시설사업기본계획
「사회기반시설에 대한 민간투자법」 제8조의2에 따라 수도권광역급행철도 A노선 사업을 민간투자대상사업으로 지정하고, 같은 법 제10조 및 같은 법 시행령 제10조에 따라 시설사업기본계획을 다음과 같이 고시합니다.
2017년 12월 29일
국토교통부장관
1. 사업개요
ㅇ 사업명 : 수도권광역급행철도 A노선 민간투자사업
ㅇ 사업구간 및 규모
- 설계 및 시공 범위 : 경기도 파주시 연다산동 일원~서울특별시 강남구 삼성역 북단
※ 본선 43.6km, 차량기지 1개소, 입출고선 2.8km
- 운영 범위 : 경기도 파주시 운정역(가칭)~경기도 화성시 동탄역(83.1km)
ㅇ 추정 총사업비 : 33,641억원(‘15년 말 불변가격, 보상비 918억원 포함)
ㅇ 공사기간 : 착공일로부터 60개월(시운전기간 포함)
2. 시설사업기본계획 주요 내용
ㅇ 사업 추진방식
- 「사회기반시설에 대한 민간투자법」 제4조 및 민간투자사업기본계획 제33조에 따라 주무관청이 민간사업비의 일부에 대하여 투자위험을 부담하는 위험분담형(BTO-rs : Build Transfer Operate risk sharing) 방식으로 함
※ 정부와 민간이 투자비를 40 : 60 비율로 위험 분담
ㅇ 사업신청자의 자격
- 법인 또는 설립예정 법인이어야 함
- 사업신청자가 5인 이상의 출자자로 구성되는 경우 상위 3인 출자자의 지분율의 합은 50% 이상이어야 하며, 최상위 출자자의 지분율은 25% 이상이어야 함
- ‘2017년 종합건설업자 시공능력평가액(대한건설협회)’ 토목건축공사업 부문 상위 10위 이내 업체 중 4개업체 이상은 하나의 사업신청자(법인)에 동시에 출자할 수 없음(3개업체까지만 가능)
ㅇ 관리운영권 설정기간 : 운영개시일로부터 30년
ㅇ 평가방법 및 배점
- 평가방법 : 2단계로 구분하여 평가하고, 1단계 평가(사전적격성심사)를 통과한 사업신청자에 한하여 2단계 평가(기술, 교통수요, 재무 부문 평가) 실시
- 1단계 평가 : 평가항목 및 기준에 따라 출자자의 자격 및 대표자 요건, 재무능력(F), 시공능력(B), 설계능력(D), 운영능력(O)에 대하여 평가하고, 통과 또는 탈락으로만 구분하며 2단계 평가 점수와 연계하지 않음(1단계 평가 완료 후 적격자에 한해 개별 통보)
- 2단계 평가 : 기술부문(550점)과 교통수요부문(130점), 재무부문(320점)으로 구분하여 총 1,000점 만점으로 평가를 수행
3. 사업신청서 제출
ㅇ 1단계 평가(사전적격성심사) 자료와 2단계 평가(기술, 교통수요, 재무 부문 평가)에 필요한 서류를 본 시설사업기본계획 고시일 익일로부터 90일째 되는 날 10:00~15:00까지 제출하여야 함(제출일이 공휴일인 경우 익일 10:00~15:00)
ㅇ 제출 장소 : 한국철도시설공단 수도권본부 4층 1회의실(주소 : 서울특별시 용산구 청파로 378)
※ 우편(택배 포함)에 의한 제출서류는 접수하지 아니함
ㅇ 평가자료 제출과 관련된 사항은 한국철도시설공단 본사 민자광역철도처(042-607-3976, 3978)로 문의
4. 사업안내
ㅇ 시설사업기본계획 세부내용 및 참고용 도서는 고시일 익일부터 30일간 한국철도시설공단 본사 19층 민자광역철도처(문의 : 042-607-3976, 3978)에서 열람 가능함
ㅇ 사업설명회는 2018년 1월 18일(목요일) 14:00 건설회관 3층 대회의실에서 실시함(일시 및 장소 변경 시 국토교통부 홈페이지에 게시)
5. 기타사항
ㅇ 사업신청서 작성기준에 대한 질의사항이 있을 경우 고시일 익일로부터 14일 이내에 국토교통부장관(민자철도팀, 044-201-3985)에게 서면으로 질의서를 제출하여야 하며, 질의에 대한 답변은 질의서 접수마감 익일부터 14일째 되는 날 일괄 답변함(국토교통부 홈페이지에 게시)
ㅇ 시설사업기본계획 고시 세부내용은 국토교통부와 KDI 공공투자관리센터 홈페이지에 게재할 예정이며, 기타 본 고시와 관련된 사항은 국토교통부 민자철도팀(044-201-3985)으로 문의
MOLIT: Issue No. 2017-953
Public Notice on Designation of the Seoul Metropolitan Area Express Railway A Line as Public-Private Partnership Investment Project and Infrastructure Project Framework Plan
The Seoul Metropolitan Area Express Railway A Line project is designated as a public-private partnership investment (BTO-rs) project based on Article 2 of Provision 8 of the Act on Private Participation in Infrastructure ("PPI Act") and the Infrastructure Project Framework Plan (Request for Proposals) is announced as follows on the basis of Provision 10 of the PPI Act and Article 10 of the Enforcement Ordinance.
December 29, 2017
Minister of Land, Infrastructure and Transport (MOLIT)
1. Outline
ㅇ Project Title : The Seoul Metropolitan Area Express Railway A Line Public-Private Partnership Investment Project
ㅇ Project Scope and Scale
- Scope of Design and Construction : Yondasan-dong, Paju-si ~ Samseong Station, Gangnam-gu, Seoul
※ The main line of railway (43.6km), one (1) car depot and the enter line (2.8km)
- Scope of Operation : Unjeong station(tentative), Paju-si ~ Dongtan Station, Hwaseong-si (83.1km)
ㅇ Estimated Budget : KRW 3,364.1 billion (constant price as of the end of 2015, compensation expenses of KRW 91.8 billion included)
ㅇ Construction Period : 60 months from the commencement date of the work (Test-run period included)
2. Main Contents of Request for Proposals
ㅇ Project Process Method
- The competent authorities shall share an investment risk for a portion of the private investment in the form of BTO-rs (Build-Transfer-Operate risk sharing) under Provision 4 of the PPI Act and Provision 33 of Public-Private Partnerships in Infrastructure Preliminary Plan.
※ Risk sharing ratio of the private investment: Government 40%, Private Sector 60%
ㅇ Qualification of Applicants
- A corporate entity which either exists or will be established
- In case where a project applicant consist of five (5) investors or more, the aggregate share ratio of the top three (3) major investors shall be equal to or greater than 50% and the share ratio of the one (1) largest investor shall be equal to or greater than 25%.
- One consortium cannot have four (4) or more construction contractors which are evaluated as one of top ten (10) constructors in the appraisal on construction capacity (by Construction Association of Korea) (limited up to three (3) companies).
ㅇ Concession Term: 30 years following the commencement date of operation
ㅇ Evaluation and Scoring
- Evaluation Method: The evaluation process comprises of two phases. Phase 2 evaluation (technical, traffic demand and financial parts) will be conducted only for project applicants who passed Phase 1 evaluation (pre-qualification).
- Phase 1: Investors' qualification, requirements of the representative, financial capability (F), building capability (B), design capability (D) and operation capability (O) will be evaluated based on evaluation items and criteria. It only determines whether the particular applicant has passed or not passed the evaluation and the result shall not be reflected on the Phase 2 evaluation score (After the completion of Phase 1 evaluation, only successful applicants will be individually notified).
- Phase 2: Evaluation is performed based on a full score of 1,000 points for technical capacity (550 points), traffic demand (130 points) and financial capacity (320 points).
3. Application Submission
ㅇ Both proposals for Phase 1 (Pre-qualification) evaluation and proposals for phase 2 (technical, traffic demand and financial) evaluation shall be hand-delivered together on the 90th day from the following day of the public notice between 10:00 and 15:00 (in case of a national holiday or weekend, between 10:00 and 15:00 on the next business day).
ㅇ Submission Location: Conference Room No.1 (4th floor), Seoul Metropolitan Office, Korea Rail Network Authority (Address: 378, Cheongpa-ro, Yongsan-gu, Seoul, Korea)
※ Submission by mail (including delivery service) will not be accepted.
ㅇ For information on submission, contact the PPP Projects & Intercity Railway Division, Korea Rail Network Authority (Tel: +82-42-607-3976, +82-42-607-3978).
4. Project Information
ㅇ Details and design drawings for Request for Proposals will be available at the PPP Projects & Intercity Railway Division (19th floor), Korea Rail Network Authority (Tel: +82-42-607-3976, +82-42-607-3978) for thirty (30) days from the following day of this public notice.
ㅇ A briefing for projects applicants will be hosted at 14:00 on January 18th, 2018 (Thursday) at Auditorium (3rd floor) of Construction Association of Korea (Changes to schedule or location will be posted at the MOLIT website).
5. Others
ㅇ Questions concerning proposal preparation shall be submitted in writing to the Minister of Land, Infrastructure and Transport (Private-financed Railway Team, Tel: +82-44-201-3985) within fourteen (14) days after this public notice. Answers to all received questions will be provided on the 14th day from the following day of the last day of the question submission (Answers will be posted at http://www.molit.go.kr).
ㅇ Detailed information regarding the public notice on the infrastructure project framework plan will be posted at http://www.molit.go.kr and Korea Development Institute's Public and Private Infrastructure Investment Management Center (PIMAC) website. Other questions concerning this public notice shall be received at the Private-financed Railway Team of MOLIT (Tel: +82-44-201-3985).
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