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Energy

BP 에너지 전망 2018(+ BP Energy Outlook 2018 edition Sector demand)

BP에서 2018년 에너지 전망에 대해 발간을 했습니다. 어떤 내용이 있는지 알아보도록 하겠습니다.


• Overview • Industry • Non-combusted • Buildings • Transport • Power

Growth of energy demand in industry and transport slows while buildings and non-combusted use grow in importance

건물 및 비 연소 용도의 중요성이 커지면서 산업 및 운송 부문의 에너지 수요 증가가 둔화됩니다.

• Growth in global energy demand is broad-based across all the main sectors.
Differing trends in the way energy is used and consumed in these sectors has an important bearing on the energy transition.
• The industrial sector (including the non-combusted use of fuels) currently consumes around half of all global energy and feedstock fuels, with residential and commercial buildings (29%) and transport (20%) accounting for the remainder.
• In the ET scenario, the industrial sector accounts for around half of the increase in energy consumption, although improving energy efficiency causes growth of industrial use outside of the non-combusted sector to slow (pp 26-27).
• In contrast, the non-combusted use of fuels, particularly as a feedstock in petrochemicals, is projected to be the fastest growing source of demand (pp 28-29).
• Energy growth in the buildings sector also grows robustly, driven by an increase in demand for space cooling, lighting and electrical appliances (pp 30-31).
• The slowing in demand growth is most marked in the transport sector as improvements in vehicle efficiency accelerate (pp 32-33).

• 세계 에너지 수요의 성장은 모든 주요 분야에 걸쳐 광범위합니다.
이 분야에서 에너지를 사용하고 소비하는 방식의 차이점은 에너지 전환에 중요한 영향을 미친다.
• 산업 분야 (연료의 비 연소 사용 포함)는 현재 주거 및 상업용 건물 (29 %) 및 운송 (20 %)이 나머지를 차지하는 것으로 전세계 에너지 및 원료 연료의 약 절반을 소비합니다.
• ET 시나리오에서는 산업 부문이 에너지 소비 증가의 약 절반을 차지하지만 에너지 효율 향상으로 인해 비 연소 부문 이외의 산업 부문의 성장이 둔화됩니다 (pp 26-27).
• 대조적으로 석유 화학 제품의 원료로서 특히 연소되지 않은 연료 사용은 가장 빠르게 증가하는 수요 원천이 될 것으로 예상됩니다 (28-29 페이지).
• 건물 부문의 에너지 성장도 공간 냉각, 조명 및 전기 제품에 대한 수요 증가로 견고하게 증가하고 있습니다 (30-31 페이지).
• 차량 효율 향상이 가속화됨에 따라 수요 성장 둔화가 운송 부문에서 가장 두드러집니다 (32-33 페이지).

Growth in industrial energy consumption slows as China’s rapid industrialization comes to an end

중국의 급속한 산업화가 끝남에 따라 산업 에너지 소비의 성장은 둔화됩니다.

• The slower growth of energy consumption within the industrial sector (excluding the non-combusted use of fuels) masks sharply differing trends across regions as the global composition of industrial production shifts.
• After tripling over the past 15 years, growth in Chinese industrial energy demand in the ET scenario slows to a virtual standstill, as the Chinese economy transitions away from energy-intensive industrial sectors, such as steel and cement, towards less energy-intensive service and consumer-facing sectors.
• Some of this growth in industrial production is displaced to lower-income economies, with India, other emerging Asia and Africa together accounting for around 70% of the growth in industrial energy consumption.
• This shift in industrial composition is accompanied by coal-to-gas switching, particularly in China, with the share of industrial energy provided by coal declining from almost a third today to less than a quarter in 2040.
• Natural gas and electricity supply all of the incremental industrial energy demand, providing around two-thirds of total industrial energy by 2040.

• 산업 부문에서의 에너지 소비의 느린 성장 (연료의 비 연소 사용 제외)은 전지구 적 산업 생산 구성이 변화함에 따라 지역별로 급격히 다른 경향을 가린다.
• 지난 15 년간 3 배 증가한 ET 경제 시나리오에서 중국의 산업 에너지 수요 증가는 중국 경제가 강철 및 시멘트와 같은 에너지 집약적 인 산업 부문에서 덜 에너지 집약적 인 서비스로 전환함에 따라 사실상 멈추는 속도가 느려진다 그리고 소비자 대면 부문.
• 산업 생산의 이러한 성장 중 일부는 저소득 국가로 옮겨 가고 있으며 인도, 기타 신흥 아시아 및 아프리카는 함께 산업 에너지 소비 증가의 약 70 %를 차지합니다.
• 이러한 산업 구성의 변화는 특히 석탄에 의해 제공되는 산업 에너지의 비율이 거의 3 분의 1에서 2040 년의 4 분의 1 이하로 감소함에 따라 특히 중국의 석탄 대 가스 전환을 동반합니다.
• 천연 가스와 전기는 모든 산업 에너지 수요를 공급하며 2040 년까지 총 산업 에너지의 약 2/3을 공급합니다.

Non-combusted use of fuels grows in importance becoming the main source of demand growth for oil and gas

석유 및 가스의 주요 수요 원천이되는 연료의 비 연소 사용이 중요성 증가

• The non-combusted use of fuels, e.g. as feedstocks for petrochemicals, lubricants and bitumen, becomes an increasingly important component of overall industrial demand over the Outlook.
• In the ET scenario, non-combusted use of fuels grows at almost twice the rate of other industrial uses (1.9% p.a. versus 1.0% p.a.), with its share of overall industrial demand increasing to nearly 20% by 2040.
• This stronger growth reflects the more limited scope for efficiency gains when oil, gas and coal are used as a feedstock rather than as a source of energy. Although increasing environmental pressures on the use of some products, particularly singleuse plastics and packaging, dampens growth quite materially relative to past trends.
• Oil accounts for nearly two-thirds of the growth in the non-combusted use of energy, with natural gas providing much of the remainder.
• Despite accounting for only a small fraction of current oil and gas demand (10%), the non-combusted use of oil and gas is the largest contributor of their combined growth in the latter part of the Outlook.

• 연소되지 않은 연료 사용. 석유 화학 제품, 윤활유 및 역청의 공급 원료로서의 전망은 전반적인 산업 수요에서 점차 중요한 구성 요소가되었습니다.
• ET 시나리오에서, 연료의 비 연소 사용은 다른 산업 용도의 비율 (1.9 % p.a./1.0 % p.a.)에서 거의 두 배 증가하며, 2040 년까지 전체 산업 수요 점유율이 20 % 가까이 증가합니다.
• 이러한 강한 성장은 석유, 가스 및 석탄이 에너지 원이 아닌 공급 원료로 사용되는 경우 효율성 증가의 범위가 제한적이라는 것을 반영합니다. 일부 제품, 특히 단일 용도의 플라스틱 및 포장의 사용에 대한 환경 압력이 높아지면서 과거 추세와 비교하여 상당히 상당한 성장을 감축합니다.
• 석유는 연소되지 않은 에너지 사용량의 거의 3 분의 2를 차지하고 나머지는 천연 가스가 차지합니다.
• 현재의 석유 및 가스 수요 (10 %)의 작은 부분만을 차지하고 있음에도 불구하고 석유 및 가스의 비 연소 사용은 전망의 후반부에서 가장 큰 기여를하고 있습니다.

Buildings account for a third of global energy growth almost entirely driven by increased electricity consumption

건물은 전 세계 에너지 소비의 거의 3 분의 1을 차지합니다.

• The increase in energy use in buildings is driven by a combination of growing population and increasing prosperity, allowing people to live and work in greater comfort.
• In the ET scenario, both of these trends – growing population and increasing prosperity – are particularly concentrated in Asia, Africa and the Middle East, which together account for over 90% of the growth in building energy use.
• The relatively warm climate covering much of these regions means that the increase in demand for space heating is small. Instead, the majority of demand is driven by the need for space cooling (air conditioning), together with growing prosperity increasing demand for lighting and electrical appliances.
• As a result, almost all of the increase in energy consumption in buildings over the Outlook is provided by electricity, which is the most efficient source of energy for meeting these demands.
• There is also a small increase in gas consumption, which gains share from both coal and oil in space heating.

• 건물의 에너지 사용량 증가는 인구 증가와 번영의 결합으로 인해 사람들이 더 편안하게 살며 일할 수있게합니다.
• ET 시나리오에서 인구 증가와 번영의 증가 추세는 특히 아시아, 아프리카 및 중동 지역에 집중되어 있는데, 이들 모두가 빌딩 에너지 사용 증가의 90 % 이상을 차지합니다.
•이 지역의 대부분을 덮고있는 상대적으로 따뜻한 기후는 난방 난방 수요가 증가한다는 것을 의미합니다. 대신, 대부분의 수요는 조명 및 가전 제품에 대한 수요 증가로 번영하고있는 공간 냉각 (공기 조절)의 필요성에 의해 주도됩니다.
결과적으로 Outlook을 통해 빌딩의 에너지 소비가 증가하는 대부분은 이러한 요구를 충족시키는 가장 효율적인 에너지 원 인 전기에 의해 제공됩니다.
• 또한 가스 소비량이 약간 증가하며, 이는 우주 난방에서 석탄과 석유의 점유율을 높입니다.

Growth of fuels used in transport slows as the impact of rising prosperity is offset by efficiency gains

증가하는 번영의 영향이 효율성 증가로 상쇄되면서 운송에 사용되는 연료의 성장이 느려짐

• Increasing prosperity in developing economies causes the demand for transport to increase, with the impact on fuel demand largely offset by efficiency gains.
• In the ET scenario, global demand for both passenger and freight transport services more than double by 2040. These patterns are broadly consistent across road, aviation and marine. But the impact on transport fuel demand is largely offset by efficiency gains: energy used in transport increases by only 25% over the Outlook – far slower than the 80% increase during the previous 25 years – and plateaus towards the end of the Outlook.
• Within road transport, the impact from increased ownership and travel is offset by efficiency improvements, dampening the overall growth of fuel used by cars and motorbikes. Growth in fuel demand for trucking is stronger, with increasing freight activity and more modest efficiency gains causing the share of energy within transport consumed by trucks to increase.
• Energy consumption in aviation and marine transportation increase by broadly similar amounts, supported by the expansion in global GDP, with air passenger traffic growing particularly strongly.

• 개발 도상국에서의 번영 증대는 운송 수요가 증가하게하고, 연료 수요에 대한 영향은 효율성 증가로 대체로 상쇄된다.
• ET 시나리오에서는 2040 년까지 여객 및화물 운송 서비스에 대한 전세계 수요가 두 배 이상 증가합니다. 이러한 패턴은 도로, 항공 및 해상에서 광범위하게 일관됩니다. 그러나 운송 연료 수요에 미치는 영향은 효율성 증가로 대체로 상쇄됩니다. 운송에 사용되는 에너지는 Outlook보다 25 % 증가합니다. 이전 25 년 동안의 80 % 증가보다 훨씬 느립니다.
• 도로 운송에서 소유권 및 여행 증가로 인한 영향은 효율 개선으로 상쇄되어 자동차 및 오토바이에서 사용되는 연료의 전반적인 성장을 저해합니다. 트럭 활동에 대한 연료 수요 증가는화물 활동이 증가하고 트럭에 의해 소비되는 운송 수단 내에서의 에너지 몫을 증가시키는 좀 더 완만 한 효율 증가로 인해 더욱 강력 해졌습니다.
• 항공 및 해상 운송의 에너지 소비는 전 세계적으로 증가하는 GDP의 증가와 함께 크게 증가하며 승객 수송량은 특히 강하게 증가합니다.

Transport demand continues to be dominated by oil despite increasing use of both natural gas and electricity

천연 가스와 전기 사용 증가에도 불구하고 수송 수요는 계속적으로 석유에 의해 지배되고 있습니다.

• The transport sector continues to be dominated by oil, despite increasing penetration of alternative fuels, particularly natural gas and electricity.
• In the ET Scenario, oil demand accounts for around 85% of total transport fuel demand in 2040, down from 94% currently. Natural gas, electricity and a mix of ‘other’ types of fuels are each projected to account for around 5% of transport fuel by 2040.
• Growth in natural gas is concentrated in the use of LNG in long-distance road haulage and marine transportation. In contrast, electricity usage increases most rapidly in passenger cars and light trucks (pp 42-45 outlines an alternative scenario in which electric cars are assumed to grow more rapidly than in the ET Scenario).
• ‘Other’ fuels are dominated by biofuels, with hydrogen accounting for only a small
proportion of total fuel transport. The prospects for hydrogen, particularly towards the end of the Outlook and beyond, depend on the ability of hydrogen to compete against liquid fuels and electricity in fueling long-distance road haulage.
• All of the growth in transport fuel demand comes from developing economies, with China and India accounting for over half of the increase.

• 대체 연료, 특히 천연 가스 및 전기의 보급률이 증가하고 있음에도 불구하고 운송 부문은 석유에 의해 계속 지배되고 있습니다.
• ET 시나리오에서 석유 수요는 현재 총 94 %에서 2040 년까지 총 수송 연료 수요의 약 85 %를 차지합니다. 천연 가스, 전기 및 '기타'유형의 혼합 연료는 각각 2040 년까지 수송 연료의 약 5 %를 차지할 것으로 예상됩니다.
• 천연 가스의 성장은 장거리 도로 운송 및 해상 운송에서 LNG 사용에 집중되어 있습니다. 대조적으로 승용차와 경트 림에서 전기 사용량이 가장 빠르게 증가합니다 (42-45 페이지는 전기 자동차가 ET 시나리오보다 더 빠르게 성장한다고 가정하는 대안 시나리오를 개괄적으로 설명합니다).
• '기타'연료는 바이오 연료에 의해 지배되며, 수소는 소량
총 연료 수송의 비율. 전망의 끝을 향한, 특히 수소의 전망은 장거리 도로 주행에 연료를 공급할 때 액체 연료와 전기에 대항하기 위해 수소의 능력에 달려있다.
• 수송 연료 수요의 증가는 개발 도상국에서 발생하며, 중국과 인도는 증가분의 절반 이상을 차지합니다.

The passenger car parc grows substantially with increased EVs and significant efficiency improvements

승용차 parc는 EV 증가 및 효율성 향상으로 크게 증가합니다.

• The number of passenger cars on the planet increases substantially by 2040, with an increasing number of electric cars and a substantial improvement in vehicle efficiency.
• In the ET scenario, the passenger car parc nearly doubles to 2 billion cars by 2040, including more than 300 million electric cars. The increase in electric cars in the ET
scenario is faster than in the base case in last year’s Outlook (pp 112-113).
• There are two main types of electric cars: plug-in hybrids (PHEVs) and battery electric vehicles (BEVs), with roughly equal amounts of PHEVs and BEVs by 2040. PHEVs contain both a conventional internal combustion engine (ICE) and an electric motor, and run on a combination of oil and electricity from the grid. PHEVs are broadly equally powered by electricity and oil. In contrast, BEVs are powered solely by electricity.
• The efficiency of the global car parc improves by 2-3% p.a. during the Outlook, significantly faster than the past 15 years, driven by tightening regulations and government targets. In the EU, new cars in 2040 are likely to be around 70% more efficient than in 2000. A typical new ICE passenger car in the EU by 2040 consumes around 3 litres per 100km, compared with 5 litres today and 7 litres in 2000.

• 전기 자동차의 수가 증가하고 차량 효율성이 크게 향상되어 지구상 승용차 수가 2040 년까지 크게 증가합니다.
• 동부 표준시 시나리오에서 승용차 Parc는 2040 년까지 3 억 대 이상의 전기 자동차를 포함하여 거의 2 배가되는 자동차를 두 배로 늘립니다. ET에있는 전기 자동차의 증가
시나리오는 작년 Outlook의 기본 사례보다 빠릅니다 (112-113 페이지).
• 2014 년까지 PHEVs와 BEVs는 대략 같은 양의 전기 자동차 (PHEVs)와 배터리 전기 자동차 (BEVs)의 두 가지 주요 유형이 있습니다. PHEV는 기존의 내연 기관 (ICE)과 전기 모터 및 그리드의 오일과 전기의 조합으로 작동합니다. PHEV는 전기와 오일에 의해 동등하게 동력을 공급받습니다. 대조적으로, BEV는 전적으로 전력으로 구동됩니다.
• 글로벌 자동차 Parc의 효율은 2-3 % p.a 향상됩니다. 전망 중에는 규제 및 정부 목표 강화로 지난 15 년보다 현저히 빠름. EU에서 2040 년 신차는 2000 년에 비해 약 70 % 더 효율적 일 것입니다. EU에서 2040 년까지 새로운 ICE 승용차는 100km 당 약 3 리터를 소비합니다. 현재 5 리터 및 2000 년에는 7 리터입니다.

Road transport will be affected by the mobility revolution of electric cars, shared mobility and autonomy

도로 운송은 전기 자동차의 이동성 혁명, 이동성 및 자율성의 공유에 영향을받습니다

• Fuel demand within road transport is increasingly affected by the combined impact of: electric vehicles (EVs), shared mobility and autonomous driving.
• The importance of EVs is best measured by the share of Vkm powered by electricity, rather than by the number of EVs, since this takes account of: (i) different types of EVs (PHEVs and BEVs); and (ii) different intensities of usage due to shared mobility.
• In the ET scenario, by 2040 around 30% of passenger car Vkm are powered by electricity, significantly higher than the proportion of EVs (BEVs and PHEVs) in the global car parc of just over 15%. This higher share reflects the importance of EVs in shared mobility, where the lower costs per km of EVs make them more competitive than ICE cars, as shared-mobility cars are used much more intensively. In particular, the sharp fall in the cost of car travel associated with fully autonomous cars, which start to become available in the early 2020s, leads to a substantial increase in shared mobility (and use of EVs) in the 2030s.
• In the ET scenario, the penetration of electricity in the car market depends equally on the increasing number of EVs and the interaction of autonomy with shared mobility.
• The share of truck Vkm powered by electricity reaches 15% by 2040, concentrated within short-distance, light trucks.

• 도로 운송 내 연료 수요는 전기 자동차 (EV), 공유 이동성 및 자율 주행의 복합적인 영향에 따라 점점 더 많은 영향을 받고 있습니다.
• EV의 중요성은 다음과 같은 점을 감안해야 EV의 수보다는 전기로 구동되는 Vkm의 점유율로 가장 잘 측정됩니다. (i) 다양한 유형의 EV (PHEV 및 BEV); (ii) 공유 된 이동성으로 인한 사용 강도의 차이.
• 동부 표준시 시나리오에서 2040 년까지 승용차 Vkm의 약 30 %가 전기로 구동되며 전 세계 자동차 Parc의 EVs (EVVs 및 PHEVs) 비율이 15 %를 약간 상회합니다. 이는 공유 이동성 차량이 훨씬 더 집중적으로 사용되기 때문에 EV의 km 당 비용이 낮 으면 ICE 차량보다 경쟁력이 높은 공유 이동성에서 EV의 중요성을 반영합니다. 특히 2020 년대 초에 출시 될 예정인 자율 차량과 관련된 자동차 여행 비용의 급격한 하락으로 인해 2030 년대에 공통된 이동성 (및 EV 사용)이 크게 증가하게되었습니다.
• ET 시나리오에서 자동차 시장에서의 전기 침투는 EV의 증가와 자율성과 공유 된 이동성의 상호 작용에 똑같이 의존합니다.
• 전기로 구동되는 트럭 Vkm의 점유율은 2040 년까지 15 %에 이르며 단거리 경량 트럭에 집중됩니다.

Liquid fuel use in cars is broadly flat with increased travel offset by tightening efficiency standards

자동차의 액체 연료 사용은 전반적으로 평평 해지고 효율 표준을 강화하여 여행 오프셋을 증가시킵니다.

• The outlook for liquid fuel consumption by passenger cars is determined by the increased demand for passenger car travel offset by tightening vehicle efficiency standards and the impact of increased share mobility.
• In the ET scenario, demand for travel by passenger cars more than doubles, largely due to increasing prosperity in developing countries.
• But the impact of increased car travel on liquid fuel demand is largely offset by the tightening in vehicle emission standards (pp 36-37). Car manufacturers can satisfy these emission standards by a combination of: changing the mix of ICE cars sold;
selling more EVs; or making other efficiency improvements, such as light-weighting.
• Car manufacturers may choose to sell more EVs for a variety of other reasons, including meeting customer demands and long-term strategy. But for a given vehicle emission standard, if the proportion of EVs sold does increase, car manufacturers have less incentive to invest in other types of vehicle efficiencies. As such, the impact of more EVs on liquid fuel demand is likely to be largely offset.
• The projected growth in liquid fuel demand is also partly offset by the increased use of shared-mobility cars, since these are predominantly EVs.

• 승용차의 액체 연료 소비 전망은 승용차 운행 수요 증가로 인해 차량 효율 표준을 강화하고 점유율 이동성의 영향으로 인해 결정됩니다.
• ET 시나리오에서 승용차의 여행 수요는 개발 도상국의 번영으로 인해 두 배 이상 증가 할 것을 요구합니다.
•하지만 액체 연료 수요에 대한 자동차 여행 증가의 영향은 차량 배출 기준의 강화 (pp 36-37)로 대체로 상쇄됩니다. 자동차 제조업체는 다음과 같은 조합을 통해 이러한 배출 기준을 충족시킬 수 있습니다. 판매 된 ICE 자동차의 혼합 변경.
EVs를 더 판매; 또는 가벼운 가중치와 같은 다른 효율성 향상을 가져올 수 있습니다.
• 자동차 제조업체는 고객 요구 사항 및 장기 전략을 충족시키는 것을 비롯하여 다양한 다른 이유로 EV를 더 많이 판매하기로 선택할 수 있습니다. 그러나 주어진 배기 가스 배출 기준에 대해 판매 된 EV의 비율이 증가하면 자동차 제조업체는 다른 유형의 차량 효율에 투자 할 인센티브가 줄어 듭니다. 이와 같이, 더 많은 전기 자동차가 액체 연료 수요에 미치는 영향은 대체로 상쇄 될 수 있습니다.
• 액체 연료 수요의 예상 성장은 공유 이동 차량의 사용 증가에 의해 부분적으로 상쇄됩니다. 이는 이들이 주로 EV이기 때문입니다.

Alternative scenario: impact of faster growth in electric cars caused by a worldwide ban on ICE car sales from 2040

대안 시나리오 : 2040 년부터 ICE 자동차 판매가 전 세계적으로 금지됨에 따른 전기 자동차의 빠른 성장 영향

• A key uncertainty surrounding the prospects for oil demand is the speed with which sales of electric cars increase over the Outlook. This depends on a number of factors, including government policy, technological improvements and social preferences, and as such is hard to predict with any certainty.
• To gauge the significance of this uncertainty, consider an alternative scenario in which governments impose a worldwide ban on the sale of all ICE (and PHEVs) cars from 2040 onwards, with the regulations gradually increasing, such that around a third of all cars sales in 2030 are BEVs, two thirds in 2035 and 100% in 2040.
• Under this alternative ‘ICE ban’ scenario, electricity powers around 20% of total
passenger car Vkm in 2030 and two-thirds in 2040. This compares with nearly 15% and 30%, respectively, in the ET scenario.

• 석유 수요 전망을 둘러싼 주요 불확실성은 전망보다 전기 자동차 판매량이 증가하는 속도입니다. 이것은 정부 정책, 기술 개선 및 사회적 선호 등 여러 요인에 따라 달라지며 따라서 확실하게 예측하기 어렵습니다.
•이 불확실성의 중요성을 판단하려면 정부가 2040 년 이후 모든 ICE (및 PHEV) 차량 판매에 대한 전 세계적 금지를 부과하고 규제가 점차 증가하여 모든 자동차 판매의 약 1/3 2030 년에는 BEV이며 2035 년에는 2/3, 2040 년에는 100 %입니다.
•이 대안의 'ICE 금지'시나리오 하에서, 총 전력의 약 20 %
2030 년에는 승용차 Vkm, 2040 년에는 2/3가됩니다. 이는 ET 시나리오에서 각각 15 % 및 30 %와 비교됩니다.

The ICE ban has a limited impact on both liquid fuel demand and carbon emissions

ICE 금지는 액체 연료 수요 및 탄소 배출 모두에 제한적인 영향을 미친다.

• The impact of the ‘ICE ban’ scenario on liquid fuel demand depends on the extent to which vehicle emission standards are adjusted in the light of the ban.
• If emission standards are unchanged from the profile assumed in the ET scenario, the impact of the ICE ban on liquid fuel demand would be negligible, since the impact of the greater number of EVs would be offset by less investment in other forms of vehicle efficiency.
• But assuming emission standards are tightened by a corresponding amount, such that there is no offset from smaller efficiency gains, the ICE ban reduces liquid fuel demand by around 10 Mb/d relative to the ET scenario. Even so, the level of oil demand in 2040 in the ‘ICE ban’ scenario is higher than in 2016.
• The relatively small impact of the ICE ban on total oil demand means its impact on carbon emissions is also relatively limited. Even if the electricity used to power the additional EVs is assumed to be generated entirely by renewable energy and so leads to no additional emissions, carbon emissions in the ‘ICE ban’ scenario still increase by 7% over the Outlook, little different from the ET scenario, and far higher than in the ‘even faster transition’ scenario.

• 'ICE 금지'시나리오가 액체 연료 수요에 미치는 영향은 금지 기준에 비추어 차량 배출 기준이 조정되는 정도에 달려 있습니다.
• 배출 기준이 ET 시나리오에서 가정 한 프로파일과 동일하지 않은 경우 액체 연료 수요에 대한 ICE 금지의 영향은 무시할 수있을 것이다. EV의 수의 영향이 다른 형태의 차량 효율성에 대한 투자 감소로 상쇄되기 때문이다 .
• 그러나 ICE 금지는 동급 시나리오에 비해 약 10Mb / d 정도의 액체 연료 수요를 감소시킨다. 그럼에도 불구하고 '얼음 금지령'시나리오에서 2040 년의 석유 수요 수준은 2016 년보다 높습니다.
• 총 석유 수요에 대한 ICE 금지의 상대적 영향은 탄소 배출에 대한 영향이 상대적으로 제한된다는 것을 의미합니다. 추가 전기 자동차에 동력을 공급하는 데 사용 된 전기가 전적으로 재생 가능 에너지로 생성되어 추가 배출을 발생시키지 않는다고해도 'ICE 금지'시나리오의 탄소 배출량은 전망보다 7 % 증가하지만 ET와는 조금 다릅니다 시나리오보다 훨씬 더 빠릅니다.

The world continues to electrify with renewable energy playing an ever increasing role

세계는 끊임없이 증가하는 역할을하는 재생 에너지로 계속해서 전기를 보냅니다.

• The world continues to electrify, with electricity consumption growing strongly.
• In the ET scenario, almost 70% of the increase in primary energy is used for power generation, with power demand growing three times more quickly than other energy.
• But the quickening pace of efficiency gains in the final use of electricity means that the relationship between economic growth and electricity consumption weakens over the Outlook, with this weakening particularly pronounced in the OECD.
• The mix of fuels used in power generation is set to shift materially, with renewable energy continuing to gain in importance. In the ET scenario, renewables account for around half of the increase in power and their share of total power generation increases from 7% today to around a quarter by 2040 (pp 94-95).
• The main loser is coal, which accounts for just 13% of the increase in power over the Outlook compared with more than 40% over the previous 25 years. Even so, coal remains the largest source of energy for power in 2040, with a share of almost 30%.
• The share of natural gas is projected to be relatively flat at a little over 20% during the Outlook, after rising gradually over much of the past 25 years.

• 세계는 전기 소비가 강하게 증가하면서 계속 전기를 뿜어냅니다.
• ET 시나리오에서는 1 차 에너지 증가의 거의 70 %가 발전에 사용되며, 전력 수요는 다른 에너지보다 3 배 빠르게 증가합니다.
• 그러나 최종 전기 사용의 효율 향상 속도가 빨라진다는 것은 OECD에서 특히 약화 된 경제 성장과 전력 소비 간의 관계가 전망보다 약해진다는 것을 의미한다.
• 발전에 사용되는 연료의 혼합은 재생 가능 에너지가 계속 중요성을 가지면서 실질적으로 변화 할 것으로 예상됩니다. ET 시나리오에서 재생 에너지는 전력 증가량의 약 절반을 차지하며 총 발전량에서 차지하는 비중은 현재 7 %에서 2040 년까지 약 4 분의 1로 증가합니다 (94-95 페이지).
• 주된 패자는 석탄으로, 아웃룩과 비교해 권력이 약 13 % 증가한 반면, 지난 25 년 동안 40 % 이상을 차지했다. 그럼에도 불구하고, 석탄은 2040 년에 최대 에너지 원이며 나머지 30 %는 석탄입니다.
• 천연 가스의 비중은 지난 25 년 동안 점진적으로 상승한 이후 전망에서 20 %를 약간 상회하는 비교적 평탄한 것으로 예상됩니다.

The increasing share of renewables is led by China and OECD with coal still dominant in the rest of Asia

재생 가능 에너지의 증가하는 점유율은 중국과 OECD에 의해 주도되고 있으며 여전히 석탄은 아시아의 나머지 지역에서 지배적이다

• The shifting mix of fuels used in global power generation reflects sharply different trends across regions.
• The increase in renewable power in the ET scenario is driven by the OECD and China, with coal-powered generation falling in the OECD and starting to decline in China from around 2030.
• By 2040, the share of non-fossil fuels in the OECD and Chinese power sectors is projected to be broadly similar, although the ratio of coal to gas remains much higher in China.
• In contrast, coal remains the dominant source of energy for power generation in the rest of Asia, accounting for the vast majority of the increase in power generation in the region over the Outlook.
• As a result, the pace of change in the structure of power generation in the rest of Asia is less pronounced than in China. In the ET scenario, the broad structure of the fuel mix in the Indian power sector in 2040 is broadly similar to the mix in China today.

• 세계적인 발전에서 사용되는 연료의 이동 혼합은 지역에 따라 급격히 다른 경향을 반영합니다.
• ET 시나리오에서 재생 가능 에너지의 증가는 OECD와 중국에 의해 주도되며 석탄 발전은 OECD에 속하며 2030 년경부터 중국에서 감소하기 시작합니다.
• 2040 년까지 OECD 및 중국 전력 부문에서 비 화석 연료의 비중은 대체로 비슷할 것으로 예상되지만 석탄에 대한 석탄의 비율은 중국에서 훨씬 높다.
반면 석탄은 석탄에 비해이 지역의 발전량의 대부분을 차지하는 나머지 아시아 국가들에서 석탄이 발전을위한 주요 에너지 원으로 남아 있습니다.
결과적으로 아시아 지역의 발전 구조 변화 속도는 중국보다 덜 두드러진다. ET 시나리오에서, 2040 년 인도의 전력 부문에서의 연료 혼합의 광범위한 구조는 오늘날 중국의 혼합과 대체로 유사하다.

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